הכירו את הכותבת:
מיכל גרי קואצ'רית, מקדמת אנשים מהמקום
בו הם נמצאים, למקום בו הם שואפים ורוצים להיות באמצעות אימון ממוקד משמעות
לפני כמה חודשים החלטתי להתחיל ללמוד מקצוע חדש. אל דאגה, אין לי כוונה לעשות (שוב) הסבה מקצועית. הפעם בחרתי ללמוד אימון אישי, מקצוע שייתן לי כלים מקצועיים נוספים כדולה לאחר לידה, התומכת במשפחות וכמנהלת בית ספר למקצועות ההורות.
וכך התחלתי בחיפוש המוסד המתאים לי, בו אקבל את מירב הכלים המקצועיים במקסימום עניין והנאה.
עבורי החיפוש היה חוויה מעניינת, הנה אני מצדו השני של המתרס. הרי בדרך כלל פונים אלי מועמדים או יתר נכון מועמדות, הבוחנות את בית הספר שלי ואת הקורסים שבו, ביחס למקומות אחרים והנה אני עומדת ובוחנת קורסים ובתי ספר אחרים.
בתחילה התבלבלתי מרוב ידע, הרי אני שנים בעולם הלימודים ופתאום הידע שלי, שבדרך כלל עוזר לי, היה לי לרועץ. החלטתי לעשות סדר בראש ובחיפושים והכנתי רשימה מפורטת לפיה אחפש את המקום הטוב ביותר עבורי. משנמצא המקום המושלם עבורי ולאחר שנרשמתי ללימודים בתכנית לאימון אישי בגישה פסיכולוגית באוניברסיטת תל אביב, החלטתי לשתף אתכם ברשימה הזו. היא תועיל לכל מי שמחפש מקום ללמוד בו, בדיוק בזמן שרבים מאתנו מחפשים מקום ללמוד ולהתמקצע.
אימון אישי: רשימת הפרמטרים לבחירת מקום לימודים
- צוות ההוראה
זהו פרמטר חשוב מאין כמוהו שלצערי מתעניינים בקורסים או קורס מקצועי לנשים נוטים לזלזל בו. צוות ההוראה קובע את איכות תכני הקורס. לכן יש לבדוק מי נמצא בצוות ההוראה של הקורס. אתן דוגמא: בקורס דולות לאחר לידה יש שיעור חשוב מאין כמותו לעבודתה של הדולה לאחר לידה. השיעור הוא : אפיזודות רגשיות של האם לאחר לידה, כלומר זהו השיעור בו לומדים על דכדוך ודיכאון לאחר לידה ועוד אבחנות רגשיות אחרות. את השיעור הזה מעבירה אצלי ד"ר אייזנברג, פסיכיאטרית המתמחה בבריאות הנפש של האישה, מנהלת מרפאה באחד מבתי החולים במרכז הארץ. לדעתי בנושא הזה אין פשרות, יש להתעקש לקבל את רשימת הסיליבוס המלאה ולבדוק כל מרצה ומרצה ואת היכולת שלו להעביר את החומר בצורה המעניינת והמעודכנת ביותר.
2. מנהלת ורכזת הקורס
את הקורס צריך לרכז איש מקצוע מוכר מהתחום. למשל אני כדולה לאחר לידה מרכזת ומנהלת את קורס דולות לאחר לידה. כך צריך להיות, בעיני לא יעלה על הדעת שאת הקורס הזה תרכז מישהי עם הסמכה אחרת. לכן, יש לבדוק מהי ההסמכה של רכזת הקורס, האם הוא או היא מכירה את התחום הספציפי הזה, לא תחום "ליד" אלא בדיוק זה, האם היא מכירה את השטח, האם היא מעודכנת. רק במקום שבו רכזת הקורס עוסק ביום יום במקצוע שאותו היא מרכזת ומלמדת יכול לעמוד במשימה של ניהול קורס.
3. לשאול שאלות
תשאלו שאלות את מנהל הקורס והרבה. לעתים נדמה לנו שאנחנו יודעים לאיזה קורס אנו מגיעים אך בסופו של דבר אנחנו מגלים שהשלנו את עצמנו. בררו כל דבר, על הצוות, על הרכזת, על התכנים, על שאר התלמידות, רק כך תוכלו לדעת בדיוק לאן נרשמתם.
4. לבקש המלצות
לאחר ששאלתם שאלות הגיע הזמן להתקשר ולבקש המלצות מבוגרי הקורס. התקשרו לכמה, זה כדאי. נסו להגיע לממליצים לא דרך רכזת הקורס אלא דרך מקורות אחרים, כך ההמלצות שתקבלו יהיו האמינות ביותר.
5. לבוא לשיעור ניסיון
עדיין לא בטוחים? בקשו להשתתף בשיעור אחד. אין טוב ממראה עיניים. כך תחפשו לתכנים, לתלמידים למרצים ותוכלו לקבל את ההחלטות בצורה הטובה ביותר.
6. תעודה
יש חשיבות לתעודה. אם המקצוע שאתם הולכים ללמוד מוכר בדקו שהתעודה מוכרת אם לא, בדקו שמי שחתום על התעודה הזו הוא מומחה ומוכר בתחומו.
7. הנאה מובטחת / דברים שבלב
דברו עם הרכזת הרגישו אם אתם מתחברים, לפעמים יש דברים שמרגישים רק בלב.
8. היו גמישים
בדקתם, עשיתם עבודת חקר ואז התגלה שפרט טכני אחד מתוך בית הספר שבחרתם, אינו בדיוק לטעמכם, אבל כל שאר הפרטים מושלמים. הצעתי – תתפשרו. אל תלכו לבית ספר אחר שאתם לא שלמים אתו. אם הקורס בזום ואתם לא הכי בעד, תתגמשו, תמצאו את היתרונות בלמידה מקוונת, אם הקורס הוא קורס בוקר ואתם מעדיפים קורס אחה"צ, תנסו למצוא איך כן למצוא את הזמן בשעות הבוקר. לא תמיד זה קל אבל יותר קשה לגלות בסוף הקורס שלא עשיתם את הבחירה הנכונה.
מקווה שעזרתי. בהצלחה לכל התלמידים הוותיקים והחדשים בשנת הלימודים הבאה.